maandag 23 februari 2009

Weblog: Personal Branding en Geld Verdienen

Mijn eerste artikel kan natuurlijk niet anders gaan dan over het bloggen zelf.
Ik volg dagelijks een aantal blogs met veel plezier en vind het dan niet meer dan logisch om ook eens wat onderwerpen die mijn pad kruisen het wereldwijde web op te sturen.

Waarom zou je een weblog beginnen?

Een van de grootste redenen om een weblog te starten is het zgn Personal Branding. Voor veel mensen (inclusief mijzelf) is een online identiteit belangrijk, vooral zakelijk. Het kan je namelijk goed helpen bij het vinden van een nieuwe baan, het verbreden van je netwerk en het vinden van nieuwe perspectieven. Door middel van een weblog kun je je eigen identiteit vastleggen en de lezer laten zien waar je capaciteiten liggen. Je zorgt ervoor dat je positieve kanten goed belicht worden en dat je je onderscheidt van anderen. Je maakt als het ware van je naam een handelsmerk. Mijn Personal Brand bestaat niet alleen uit deze weblog. Ook is mijn profiel te vinden op LinkedIn en ben ik actieve deelnemer aan discussies op diverse weblogs.
De komende tijd zal ik een aantal artikelen plaatsen op mijn blog over Personal Branding waarin je diverse tips kunt terugvinden om je eigen persoonlijke handelsmerk een positieve impuls te geven.

Een tweede, veel voorkomende, reden waarom men een blog begint is... om direct geld te verdienen!

Bijvoorbeeld met Google AdSense. Door te schrijven over onderwerpen waar veel mensen informatie over zoeken, zul je grote bezoekersaantallen op je blog genereren. Met AdSense kun je ervoor zorgen dat er advertenties op je blog verschijnen die gerelateerd zijn aan het onderwerp waarover je schrijft. Mensen zijn dan namelijk sneller geneigd om op die advertenties te klikken, en dat genereert inkomsten. Afhankelijk van de bezoekersaantallen, en het aantal clicks kan het voor particuliere blogs oplopen tot enkele honderden euro's aan opbrengsten per maand. Is dit helemaal jouw ding, lees dan eens deze pagina.

Ook al is het niet je intentie om er rijk van te worden, een of meerdere AdSense banners op je blog kunnen in ieder geval je kosten compenseren voor je internet account en de hosting van je site. En dat spreekt mij, als rechtgeaarde Nederlander, natuurlijk wel aan :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten